برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس

پرسش از شما و پاسخ از ما

* آیا روزانه ۳۰ دقیقه فیگور گرفتن در تمام سال می‌تواند به شکل بدن و کات‌تر شدن کمک کند؟ آیا ضرر ندارد؟ ۶ الی ۷ ساعت بعد از تمرین، فیگور می‌گیرم.

ـ می‌تواند به زیبایی و شکل فیگور گرفتن و حرفه‌ای‌تر ایستادن و نمایش بدن شما کمک کند ضمناً به عمیق‌تر شدن شکل عضلات نیز کمک می‌کند، اما فیگور عضله را کات‌تر نمی‌کند.


* ۱۷ ساله ۵۵ کیلو وزن و ۱۷۵ قد. لطفاً به من بگویید در روزهای هفته چه عضلاتی را با هم در یک روز قرار دهم؟ ترتیب آن‌ها را هم بگویید. آیا مکملی هم نیاز است؟ (می‌خواهم حدود ده کیلو وزن اضافه کنم).

ـ سینه + زیربغل ـ سرشانه + پشت بازو ـ پا + شکم زیر شکم پهلو ـ سینه + جلوبازو ـ زیربغل + پشت بازو ـ سرشانه + پشت بازو ـ ۶ جلسه تمرین در هفته مکمل هم می‌توانید مصرف کنید برای افزایش وزن تا این حد علاوه بر مکمل و برنامه تغذیه مناسب بلکه به زمان هم نیاز دارید.


* آیا می‌شود بدون رژیم غذایی ولی با انجام ورزش‌های هوازی و رفتن حرکات شکم، عضلات شکم را ساخت؟

ـ می‌توان عضلات را ساخت اما به هیچ عنوان نمی‌توانید زیبایی آنها را مشاهده کنید زیرا انبوه چربی‌ها روی بافت‌های عضلانی شکم شما را می‌پوشانید.


* می‌خواستم کارایی نیتریکس شرکت BSN و تی‌بمب شرکت MHP را بگویید.

ـ نیتریکس برای افزایش پمپ خون و بالا بردن طول دم و افزایش احتمال رشد بافت‌ها مصرف می‌شود و تی‌بمب پروهورمونی می‌باشد که نه تنها باعث تولید، تحریک و جذب هورمون‌های بدن و تستوسترون طبیعی بدن می‌شود بلکه به ترشح هورمون‌های رشد نیز کمک شایانی می‌کند.


* هفته‌ای ۳ جلسه صبح‌ها تمرین می‌کنم. با توجه به ساعت تمرین در صبح زود لطفاً طرز مصرف مکمل real mass و کراتین را توضیح دهید.

ـ ریک‌مس را روزانه ۴ پیمانه، ۲ پیمانه صبحانه و ناهار و ۲ پیمانه بعد از تمرین و کراتین را در ۵ روز ۴ وعده‌ای g5 قبل از صبحانه، g5 قبل از تمرین ـ g5 بعد از تمرین ـ g5 شب موقع خواب ـ از روز ششم g5 قبل از تمرین و g5 بعد از تمرین مصرف شود


* لطفاً طریقه مصرف صحیح گلوتامین را بگویید.

ـ گلوتامین را روزانه تا ۲۰ گرم نیز می‌توانید استفاده کنید اما بهترین زمان مصرف آن بعد از تمرین و شب موقع خواب می‌باشد.


* آیا عضلات جلوبازو و پشت بازو باید در یک روز تمرین داده شوند؟

ـ بستگی به شرایط بازوهای شما و میزان استعداد رشد ژنتیکی عضلات شما دارد.


* آیا برای مصرف کراتین حتماً باید بارگیری انجام شود؟

ـ حتماً باید کراتین را بارگیری کنید در غیر این صورت میزان ذخیره کراتین در کبد به حد نصاب لازم برای احتباس املاح معدنی و آب و همینطور سنتز پروتئین بیشتر جهت عضله‌سازی شما نمی‌رسد.


* برای قسمت میانی پشت بازو، چه حرکاتی مفید هستند؟ و برای قله‌ای‌شدن بازوها چه حرکاتی؟

ـ انجام حرکات مچ برعکس مثل سیمکش مچ برعکس یا پشت بازو هالتر مچ برعکس تأکید روی بخش میانی پشت بازو را افزایش می‌دهد. پیک‌شدن جلوبازو یا به قول شما قله‌شدن آن تا حدود زیادی بستگی به ژنتیک دارد اما انجام حرکات جلوبازو دست جمع هالتر، جلوبازو دمبل میز بالاسینه و… با تأکید روی بخش خارجی جلوبازو می‌تواند به تولید پیک در بازوها کمک کند.


* وزنم ۹۳ قدم ۱۹۰ و ۲۶ سالم است بدنم چندان چرب نیست می‌خواهم برای اولین بار از مکمل‌های وی مای‌فی یوژن، کراتین و ال گلوتامین استفاده کنم. نظرتان چیست؟ چند روز در هفته کار کنم؟

ـ بهتر است که مکمل‌ها را نوبتی به رژیم خود اضافه کنید یعنی مثلاً اول کراتین را شروع کنید و بعد از ۱ الی ۲ هفته پروتئین را اضافه کنید و بعد هم گلوتامین را تا هم بتوانید تأثیر آنها را متوجه شوید هم ناگهان چند مکمل همزمان به بدن وارد نشود. هفته‌ای ۳ الی ۴ جلسه وزنه بزنید و حداقل ۳ جلسه ۳۰ دقیقه‌ای هوازی کار کنید.


* در مورد قرص فارماتون اطلاعات می‌خواستم؟

ـ مکملی که به نام فارماتون می‌شناسید در واقع مولتی ویتامین است که برای افراد مسن توسط پزشک تجویز می‌شود اما برای جوان‌ها بهتر است از مولتی‌ ویتامین‌ هایی مثل سنتروم استفاده شود.


* آیا این حرف صحت دارد که می‌گویند انجام حرکت لانگز باعث واریکوسل می‌شود؟

ـ در این رابطه تا به حال چیزی نشنیده‌ام. در مورد لانچ گفته می‌شود که اگر سنگین و نادرست اجرا شود برای زانو خطرناک است و بهتر است که سبک‌تر اجرا شود.


* ۳ سال بدنسازی کار می‌کنم ۲۵ کیلو وزن کم کردم ۲۴ سانتی‌متر هم کمر کم کردم الآن دور کمرم هنوز شل است. رژیم هم رعایت می‌کنم شیرینی سرخ‌کردنی نمی‌خورم بازو سینه پاها ساق رشد کرده ولی دور کمرم هنوز کم نشده است.

ـ زمانی که کاهش وزن غیر اصولی باشد، مشکلات این چنینی پدید می‌آید. در حالی که خیلی‌ها کاهش سریع وزن را به منزله نتیجه‌گیری مطلوب قلمداد می‌کنند، این اقدام برای بدن مضرات زیادی دارد. کاهش وزن حداکثر باید هفته‌ای ۱ کیلوگرم باشد و از لحاظ منابع علمی این میزان نیم کیلو است.

تمرین با وزنه را توصیه می‌کنم به اضافه رژیمی که به اندازه کافی پروتئین برای بدن تأمین کند (وزنه ۲/۲ گرم پروتئین به ازای هر کیلو وزن بدن). در کنارش تمرین هوازی منظم ترجیحاً صبح ناشتا به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه با شدت کمتر.


* آیا پروهورمون ضرر دارد؟ اچ‌ام بی ۱۰۰۰ گالاردو خوب است؟ مصرفش به چه صورتی است؟ قد ۱۸۴، بازو ۳۹، گردن ۳۹، سینه ۱۱۸، کمر ۹۲، رژیم می‌گیرم چربی‌سوز خوب برای چربی قهوه‌ای چه شرکتی خوب است؟

ـ بسته به بدن هر فرد، نوع پروهورمون، مدت و مقدار مصرف می‌تواند عوارض کم و زیادی داشته باشد. اما اگر برچسب محصولات پروهورمون را به دقت مطالعه کنید متوجه می‌شوید که اکثراً برای کوتاه مدت تجویز می‌شوند و بهتر است که به صورت شوک از آنها استفاده کنید نه اینکه به شکل مکمل‌های همیشگی‌تان درآیند.


HMB

محصول ضد کاتابولیک است که می‌توانید بین وعده‌های غذایی از آنها استفاده کنید تا بدن را همواره در حالت آنابولیک (سازنده) حفظ کنید.

مصرف طبق برچسب محصول باشد. به تبلیغات افراطی برخی شرکت‌ها توجه نکنید، بالاخره اغراق همیشه بخشی از تبلیغات است با رژیم غذایی، تمرین شکم و چربی‌سوزی که حاوی سی‌نفرین، کافئین باشد می‌توانید چربی‌سوزی را در حد مطلوب تجربه کنید.


* لطفاً در مورد قرص یا مکمل IGF توضیح دهید؟

ـ IGF-1 یک هورمون است که با هورمون رشد همکاری نزدیکی دارد. این هورمون سازنده و آنابولیک است که از آن در ورزش‌هایی مثل بدنسازی سوءاستفاده می شود. مصرف آن عوارض زیادی روی بدن دارد و مکمل‌هایی که با نام این هورمون عرضه می‌شوند معمولاً به اندازه هورمون آن کارآمد نیستند و صرفاً می‌خواهند از اسم IGF-1 جهت جلب توجه استفاده کنند.


* من ۲۰ سال دارم و ۴ سال پرورش‌اندام کار می‌کنم، اما ضعف شدیدی در قسمت سینه دارم، حرکاتی برای ترمیم این بخش ارائه بفرمائید؟

ـ عضلات سینه را هفته‌ای ۲ نوبت تمرین دهید. یک جلسه با حرکات اصلی و ست‌های ۸ تکراری و وزنه‌های سنگین و یک جلسه با حرکات تک‌مفصلی و ست‌های ۱۲ الی ۱۵ تکراری. از روش‌هایی مثل پیش‌خستگی یا ست‌های کم‌کردنی هم می‌توانید استفاده کنید.


* برای تقویت سطح تستوسترون بدن در تمرین میزان استراحت بین ست‌ها باید به چه اندازه رعایت شود. با تشکر

ـ استراحت ست‌ها را حدود ۱/۵ الی ۳ دقیقه حفظ کنید تا به افزایش ترشح تستوسترون کمک کنید. اما برای تحریک هورمون رشد باید استراحت‌ها کوتاه‌شده تا ترشح اسید لاکتیک بالا برود.


* آیا آرژنین و تریبولوس هورمون هستند و ضرری برای بدن دارند یا خیر؟ و کلاً آیا شما مصرف آن را توصیه می‌کنید؟

ـ آرژنین آمینواسید است و تریبولوس پیش‌سازه تستوسترون که هر دو مکمل هستند. البته تریبولوس باید فقط ۲ هفته مصرف شود آن هم به شرطی بیشتر از ۱۸ سال سن داشته باشید و مصرفش هر چند که یکبار باشد. آرژنین را هم قبل از تمرین می‌توانید برای پمپاژ بهتر خون استفاده کنید.


* مصرف جودوسر و کره بادام زمینی چه سودی در بدنسازی دارد؟ چه زمانی مصرف شوند بهتر است؟

ـ جودوسر منبع دیرهضم کربوهیدرات است و کره بادام‌ زمینی منبع خوبی از چربی‌های سالم و مقداری پروتئین گیاهی است که هر دو انرژی خوبی برای صبحانه و قبل از تمرین می‌توانند تأمین‌ کنند که البته باید در کنارشان مقداری پروتئین مثل سفیده تخم‌مرغ با پنیر کم‌چرب میل کنید.


* آیا بدون استفاده از استروییدها هم می‌توان به یک بدن در سطح قهرمانی در استان رسید؟

ـ بستگی به ژنتیک بدن، سابقه تمرین و روش کار دارد. خیلی‌ها با مصرف سنگین دارو هرگز به قهرمانی استان هم نمی‌رسند و خیلی‌ها با کمترین مصرف دارو به خاطر ژنتیک خوب مقام می‌آورند، عامل وراثت بسیار مهم است اما متأسفانه نقش دارو در سال‌های اخیر روی تمام رشته‌های ورزشی سایه سنگینی انداخته است


شما هم سوالات خود را زیر این مقاله مطرح نمایید تا با جواب ان به سوالات بالا اضافه شود

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

1/5 – (1 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

481 پاسخ

  1. سلام و خسته نباشید خدمت شما .
    من یه تاپ گینر فارماتک و کراتین ترک نوتریشن و بی سی ای ای ترک نوتریشن خریدم آیا مصرف همزمان سه تاشون مشکلی پیش نمیاره و نحوه مصرفش چجوریه شش روز در هفته تمرین بدنسازی دارم ۱۷۳قد ۶۲ وزن ممنون میشم جواب بدین

    1. باید مربی شما وان کسی که پیشنهاد کرده بنا برشرایط وهدف شما برنامه مصرف بدهد نسخه مصرف عمومی برای مکملها وجود ندارد

  2. باسلام وخسته نباشید من درهفته دو جلسه پا کار میکنم درباشگاه یکی در یک شنبه یکی یک شنبه ودیگری چهارشنبه جدیدا دو روز درهفته صبح ها به دوچرخه سواری هم میرم همون یک شنبه وچهارشنبه ها میخواستم ببینم مشکلی در ریکاوری عضلات پام وجود نمیاد ؟ تغذیه و استراحت وکافی هم دارم همیشه

  3. سلام.بعد از دوره کاهش .با افزایش وزن همون عضله سازی صورت مخصوصا گونه ها پرتر و به حالت اولیه برمیگرده

    1. صورت کمترین چربی را از دست میده ولی متناسب با کاهش وزن کمی هم چربی از صورت کم میشود
      بیشترین افتهای صورت از رژیمهای نادرستی هستند که به دنبال کاهش سریع وزن هستند رژیم اصولی کمترین افت درصورت را دارند

  4. سلام من سه روز در هفته صبح ها هوازی کار میکنم و شش روز در هفته بعد از ظهر های باوزنه کار میکنم که قبل و بعد تمرین وی مصرف میکنم میخواستم بدونم برای اون سه روز هوازی مصرف مکمل وی رو چگونه انجام بدهم؟

  5. سندم ۱۸ ولی بدون پروتین تمرین میکنم غذا هم میخورم زیاد اما اونقدر زیاد هم نه اما تمرین ۴۰ دقیقه میکنم ب طور بسیار عالی و تواضن بسیار عالی آیا بدن مه سکس پک خواهد کشید آیا رشت میکنم قدم نمیسوزه؟

    1. نه مشکلی نیست ولی از یک مربی با تجربه برنامه بگیرید حرکات را هم مطمن شوید درست اجرا میکنید

  6. اغراد لاغر باید سنگین بزنند یا سبک ( دمبل ) که باعث افزایش عضله و حجم گیری بشه براشون ؟
    بهتره در چند ست و با چند تکرار باشه؟

  7. ایا میشود فقط هوازی تمرین کرد واندامی خوب مثل کسایی که فیتنس کار میکنن داشته باشیم..؟اگه میشه میتونین بگین چ تمرینات هوازی رو باهم باید انجام بدم؟البته در نظر داشته باشین بدون مکمل و برنامه غذایی

    1. اندام فیتنس فقط با هوازی مثل تردمیل دوچرخه وتردمیل خیر ولی با تمرینات وسایل فیتنس میشود ولی به سختی مثل TRX

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی