برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

استراتژی های یک وعده غذایی تقلبی

یک وعده غذایی تقلبی

در اصل این مقاله با هدف کمک به خوردن بیش از اندازه به ویژه در ایام تعطیلات نوشته شده است. به هر حال، شروع می کنیم تا نگاهی کامل به این مسئله داشته باشیم. بسیاری از مواردی که درباره آنها به بحث و بررسی می پردازیم، ویژه ایام خاصی از سال هستند. این مسئله نیز ارتباط تنگاتنگی با مناسبت ها و تعطیلات دارد. در این مقاله توصیه هایی درج شده که هدف از بیانشان کمک به جلوگیری از کسب چربی در اثر مصرف یک وعده تقلبی است. این وعده های تقلبی اگر با احتیاط مصرف نشوند به راحتی می توانند رژیم معمول تان را بهم بریزند.
اما اگر مصرف این وعده غذایی با تفکر باشد. مسلماً حتی می توانید منجر به تشدید فرآیند عضله ساز در بدن تان نیز بشوید.

پروتئین ، بهترین دوست شما

بدنسازان و قهرمانان به طور معمول از اهمیت پروتئین آگاه هستند. به ویژه وقتی که نوبت به فرآیند عضله ساز و افزایش دهنده قدرت می رسد. بدون مصرف پروتئین کافی همه مکمل ها و تمرین های جهان آن قدر کافی نیستند که بتوانند به تولید فواید قابل ملاحظه ای منجر شوند. بیشتر قهرمانان می دانند که مصرف یک گرم پروتئین به ازای هر ۴۵۰ گرم از وزن بدن یک معیار مناسب در راستای فرآیند افزایش کسب عضله است. که در واقع همان عدد مشهور ۲/۲ گرم به ازای هر کیلو گرم وزن بدن است. برای بسیاری از بدنسازان پروتئین یک عامل کلیدی در برنامه تغذیه ای است.
این ماده غذایی با خاصیت تاثیر حرارتی اش یک شمشیر دو لبه است که هم در تقویت فرآیند عضله سازی نقش دارد و هم منجر به افزایش دامنه متابولیسم می شود. پروتئین بالاترین تاثیر ترمیک را در میان انواع مواد غذایی دارد. توجه داشته باشید که ۳۰ درصد کالری های موجود در پروتئین صرف فرآیند تجزیه و تحلیل پروتئین می شوند. این میزان در سبزیجات فیبروز به ۲۰ درصد می رسد و در چربی ها ۳ درصد است. بنابراین با مصرف مواد غذایی بر پروتئین در وعده های تقلب می توانیم از منافع منحصر به فرد آن استفاده کنیم. بسیاری از مواد غذایی پر پروتئین در وعده های تقلب می توانیم از منافع منحصر به فرد آن استفاده کنیم. بسیاری از مواد غذایی پر پروتئین، کم چربی هستند. در این زمینه انتخاب های خوب شامل سینه جوجه، بوقلمون، تن و گوشت های لخم و ماهی می باشند. این مواد غذایی به فرونشاندن اشتها و کمک به جلوگیری از روند بیش خوری کمک می کنند. همچنان که برای هضم و جذب شان نیز نیاز به میزان کالری قابل توجهی است.

همه چیز در مورد کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها یکی از محبوب ترین دسته های غذایی بین افراد هستند و البته یکی از گروه هایی هستند که می توانند سبب از کنترل خارج شدن سریع از یک رژیم طبیعی نرمال و سالم شوند. با مصرف میزان قابل توجه پروتئین در وعده های غذایی تقلبی از وارد شدن مواد غذایی پر کربوهیدرات به بدن جلوگیری می کنیم. اما هنوز کارهای بیشتری وجود دارد که ما می توانیم انجام دهیم تا به خودمان کمک کنیم. اول از همه، همانطور که در بالا ذکر شد، سبزیجات فیبروز دارای یک تاثیر گرمایی بالا و نزدیک به پروتئین ها هستند. علاوه بر مواد فوق، آنها شامل شاخص گلیسیمک پایین هستند. بنابراین انتخاب گزینه هایی مثل بروکلی، هویج، گل کلم و فلفل و کلم می تواند، انتخاب مناسبی باشد. در این صورت و با مصرف این مواد در کنار مواد پروتئینی در واقع یک گارد دوبل در جلوگیری از پرخوری گرفته ایم.
در کنار رعایت موارد فوق اگر به دنبال یک برنامه مناسب برای چنین روزی هستید، گزینه های پیشنهادی ما از قرار زیر است: ماهی و گوشت – در این صورت به مصرف گوشت های سالم می پردازید. البته هر چقدر که دوست دارید. کربوهیدرات ها – بر روی کربوهیدرات هایی تمرکز کنید که حاوی شاخص گلیسیمک بالا هستند. مواد غذایی کم چرب شبیه نان، پاستا، سیب زمینی و برنج از این دسته هستند. مصرف چربی ها، حتی در این روز به خصوص ممنوع است. در کنار مصرف کربوهیدرات و پروتئین به میزان کافی وارد بدن تان می شوند.

قبل از مصرف وعده تقلبی

تا به حال این نکته برایمان روشن شد که حضور پروتئین در یک وعده غذایی تقلبی بسیار مهم است. زیرا دارای تاثیر ترموژنیک بالاست و اشتها را فرو می نشاند و در کنار آن منجر به کند شدن هضم کربوهیدرات ها می شود. وقتی پروتئین ها و کربوهیدرات های فوق الذکر در یک مکان باشند، امکان این که در مصرف یک وعده غذایی تقلبی به عنوان یک بدنساز دچار اشتباه شویم، کمتر وجود دارد. بنابراین یک استراتژی عالی برای داشتن یک وعده غذایی تقلبی عالی استفاده از چربی سوزی ها قبل از کمک به جلوگیری از فرآیند بیش خوری است. وقتی صحبت از چربی سوزی هایی است که می توانند قبل از مصرف یک وعده غذایی تقلبی به ما کمک کنند، آشکارا بحث کاهنده های اشتها در میان است. اما نکته کلی در مورد یک وعده غذایی تقلبی دادن یک وقفه فیزیولوژیک و روانی در روند رژیم است، بنابراین یک کاهنده اشتها در اینجا توصیه نمی شود. بلکه نگاه مان به ترکیبی از اجزایی است که در کنار یکدیگر کار می کنند تا از ذخیره چربی جلوگیری کنند و منجر به افزایش متابولیسم چربی شوند.

نتیجه:

و در پایان به گردآوری نکات کلیدی در ذیل پرداخته شده است. این نکات این اطمینان را به شما می دهند که چه طور یک وعده غذایی تقلبی برای شما خوب کار می کنند:

  1. در روزی که برنامه دارید تا به مصرف یک وعده غذایی تقلبی بپردازید، سعی کنید در آغاز روز کمتر به مصرف مواد غذایی بپردازید تا به این شکل جا برای پرخوری های بعدتان بگذارید.
  2. سعی کنید نیم ساعت قبل از مصرف وعده غذای تقلبی به مصرف یک چربی سوز بپردازید.
  3. غذا خوردن تان را با مواد غذایی پروتئینی نظیر ماهی، گوشت های لخم و سبزیجات فیبروز شروع کنید.
  4. مراقب نوشیدنی هایی باشید که نوش جان می کنید. بسیاری از این نوشیدنی ها می توانند دارای تاثیر منفی بر سطح تستوسترون تان باشند و همین مسئله منجر به تعویق انداختن فرآیند ریکاوری می شود.
  5. کربوهیدرات ها برای مصرف خوب هستند، اما توجه کنید که مصرف دسرها را محدود کنید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

یک پاسخ

  1. اقای مردای درود بر شما – از مقالات خیلی خوبتون سپاس گزارم. کانال تلگرامتون هم حرف نداره از این طریق مقالات خوبی بدستمون میرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی