برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

بدنسازی طبیعی

هر کسی نمی توانند با بدنسازی طبیعی بدنی در حد مسابقات حرفه ای داشته باشند، ولی هر کس با هر فیزیک بدنی می تواند در حد خودش بدن متناسب و قوی داشته باشد. با تمرین زیاد، استراحت و تغذیه خوب. که مطمینا حس بهتری هم به آدم می دهد. پس اگه می دانید که نمی توانید و قرار نیست که در حد مسابقه دادن بدنسازی کار کنید، دنبال دارو نروید. هر چند که به نظر خودم هیچ قهرمانی ای ارزشش را ندارد که آدم سلامتیش رو به خطر بیندازد، ان هم با ورزش.

مطمئنا اگر به بدنسازی به عنوان یک ورزش نگاه کنیم، مثل همه ورزش های دیگه کسی که به آن وارد می شود باید فیزیک مناسب و استعداد بدنی لازم را برای پیشرفت داشته باشد. ولی فرق آن با ورزش های دیگر در این که حتی اگه کسی فیزیک خوب یا استعداد آن را نداشته باشد، می تواند به زور آمپول و دارو جبران کند. هر کسی استعداد و حوصله اش را ندارد که ۳، ۴ سال طبیعی تمرین کند که آخر شاید بتواند مثلا دور بازوی ۴۷-۴۸ سانتی داشته باشد.

 

اصولا اکثر قریب به اتفاق کسانی که بطور حرفه ای و مسابقه ای بدنسازی کار می کنند، از داروهای مختلف برای مدت طولانی و یا حداقل برای چند دوره استفاده می کنند. هر کسی دوست دارد که اندام متناسب و قوی داشته باشد. اما خیلی احمقان ست که یک نفر فقط برای این که ظاهر بهتری در مدت کمتری داشته باشد از داروهایی استفاده کند که همه جا در باره مضراتش می گویند و فروش آن غیر قانونی. اما افرادی که از آنها استفاده می کنند در کل دو دسته اند. یا بی اطلاعند یا آدمای کم صبری اند. وقتی می شود تو ۶ ماه از دارو بهترین نتیجه رو گرفت، چرا آدم دو سال عرق بریزد! اکثر افراد بدنسازی رو بدون تصمیم برای مصرف دارو شروع می کنند ولی بعد از چند ماه تصمیم به استفاده از دارو می گیرند. بدون داشتن اطلاعات کافی فقط چون مربی خوش هیکلش می گوید که از این مواد استفاده کند.

 

در هر صورت این داروها کاملا تاثیر گذارند و شخص بعد از دیدن تاثیر ظاهری آن به نوعی به آنها معتاد می شود. حتی اگه عوارض ان و بداند و یا حتی به چشم خودش ببیند. عوارض اصلی داروهای استروییدی به مرور زمان و بعد از گذشت چند دوره خودشان رو نشان می دهند. تو کشور خودمان قهرمانان بدنسازی معروف که الان به خاطر عوارض داروها ورزش را کنار گذاشتن کم نداریم. ولی در هر صورت این موارد با بدنسازی حرفه ای قاطی شدند، به همین دلیل خیلی ها بدنسازی حرفه ای و مسابقه ای رو اصلا ورزش نمی دانند حتی اکثر کتاب های بدنسازی اول توضیح می هدند که مصرف داروهای استروییدی خیلی مضر ولی در آخر کتاب لیست کامل داروها رو با چگونگی مصرف توضیح می دهند!و مربیان خیلی راحت ان را برای شاگردان اکثرا بی اطلاع شان تجویز می کنند.

 

حتی خیلی از بدنسازای حرفه ای، بدنسازی طبیعی و فقط مکمل مصرف کردن رو وقت تلف کردن و خرحمالی! می دونند. در حالی که در خون اکثر بدنسازهای حرفه ای یک معجون شیمیایی که هر لحظه ممکن اثرش را نشان بدهد شاید الان نه ولی بالاخره نشان می دهد.

 

توجه و علاقه نسبت به بدنسازی و فیتنس هر روز رو به افزایش است. آرزوی داشتن عضلات قوی و بزرگ، جذابیت فیزیکی، قدرت بدنی، که در نهایت به افزایش اعتماد به نفس منجر می شود، در هر مرد و زنی وجود دارد. اما متاسفانه در بیشتر موارد زیبایی اندام کارهای تازه کار یک الگوی غیر طبیعی و غلط را دنبال می کنند که ممکن است که به نتایج آنی خوبی دست پیدا کنند، اما در نهایت باعث ایجاد مشکلات بلند مدت در رابطه سلامتی شان می گردد. در حالی که نباید فراموش کرد که هدف اصلی از انجام ورزش بدست آوردن سلامتی است.

 

بدنسازی طبیعی یا Natural Bodybuilding یا Drug free از مصرف دارو یا مواد غیر مجاز اجتناب می کند. هدف آن پرورش ماهیچه های بدن برای داشتن اندامی زیبا و متناسب، قوی با عضلات بزرگ و قدرتمند، و در صورت داشتن استعداد و فیزیک اولیه مناسب، صبر و حوصله و تلاش زیاد، حتی شرکت در مسابقات قهرمانی است. موفقیت فردی که می خواهد هیکل متناسبی داشته باشد مستلزم درک درست از تمرینات، و عواملی مثل تغذیه مناسب، استراحت کافی و حتی استفاده از مکمل های غذایی مجاز می باشد.

 

به هر حال با این که تمام افرادی که پا در این مسیر می گذارند، به سطح شرکت در مسابقات حرفه ای نمی رسند، ولی شروع این ورزش بهترین راه برای رسیدن به اندامی زیبا و قوی و داشتن حسی خوب نسبت به خود است. استروئیدها شاید توان ورزشکاران را بالا ببرد اما عوارض مخرب زیادی دارند بخصوص بر روی کبد عوارضی چون کم خونی – نارسایی کلیوی – ناباروری – اختلالات هورمونی و غده هیپوفیز و یا درگیرشدن صفرا و عوارضی چون خارش – زردی و یا پلیوز کبدی که نوعی تغییر بافت در کبد است و بصورت کیست بوجود می آید و پارگی این کیست می تواند یک خونریزی کشنده در پی داشته باشد – و تومورهای مغزی از عوارض استروئیدها هستند.

 

استروئیدها باعث افزایش سطح پلاسمای آنزیم های کبدی می شوند مانند: آسپارتات آمینوترنسفراز – آلانین – آلکالن فسفاتاز- لاکتات دهیدروژناز – گاماگلوتامیل ترسن این آنزیم ها در کبد با غلظت در داخل سلول ها موجودند و افزایش سطح پلاسمای آنها یعنی علائم آسیب.

 

عوارض روی سیستم تولید مثل مردان: استفاده طولانی مدت استروئید سبب کم کاری بیضه ها و کاهش سطح خونی تستسترون طبیعی می گردد.
رشد بیش از حد غده پستانی: با مصرف استروئید مقدار زیادی از این هورمون در بافت بدن به استروژن تبدیل می شود که باعث رشد پستان می گردد و غیر قابل برگشت است.

 

عوارض روی سیستم قلبی عروقی – عوارض روانی – آکنه – ریزش مو – دیابت نوع ۲ – و عوارض تیروئیدی از جمله این عوارض می باشند.
حالا تصمیم بگیرید برای ساختن یک بدن با کمک استروئید این همه عوارض ارزش دارد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

3 پاسخ

  1. سلام و عرض ادب خدمت شما و دوستان و ممنون بابت مطلب مفیدی که گذاشتید…
    من یه ورزشکار گمنامم که ۸ سال رشته پرورش اندام و دنبال میکنم.
    و خیلی موافق نیستم با دوپینگ در بدنسازی.
    من اصلا قصد مسابقات دادن رو نداشتم ولی به خاطر اینکه ثابت کنم که میشه بدون استروید هم مسابقه داد مسابقات بادی کلاسیک توابع شرکت کردم و مقام اول کسب کردم و دیگر هم مسابقه نمیدم چون کم لطفی زیادی توی این ورزش هست برای اونایی که مثل من میخوان پاک مسابقه بدن…
    جالب اینجاست که اونقدری جا باز کرده این داروها توی این ورزش که هر کسی که فهمید باور نکرد من هم توجهی به این نداشتم چون برای خودم این کار و کردم…
    امیدوارم بدنسازی پاک رواج بیشتری پیدا کنه که امثال ما هم بتونیم خودمونو نشون بدیم
    ممنون از وبلاگ خوبتون?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی